Субота, 18.11.2017, 00:00

Вітаю Вас Гость | RSS

Головна » 2017 » Березень » 20 » Дерево рішень
22:55
Дерево рішень

Презентація

Підготувала вчитель української мови та літератури

Кізілова Г.О., ІІ категорія

 

Акмеологія, як уже казали  мої колеги, - це наука про досягнення вершин. Якщо вчитель ставить мету досягти вершини в процесі аналізу вчинків літературного героя, вирішення певної проблеми то тут стануть у пригоді інтерактивні технології колективно-групового навчання для вирішення дискусійних проблемних  питань. Тут якнайкраще, на мій погляд, підійде використання такого інтерактивного методу як «Дерево рішень» або «Дерево передбачень».

Дерево рішень

Ця технологія є варіантом розв'язання конкретної проблеми. Передбачає графічну побудову різних варіантів дій, які можуть бути застосовані для вирішення вихідної проблеми. Зазвичай стовбур дерево – це проблемне питання, гілки (їх кількість необмежена) – рішення проблеми, а листя – аргументи на користь чи спростування прийнятого рішення. "Дерево вирі­шень" допомагає дітям проаналізувати та краще зрозуміти механізм прийняття складних рішень.

Я не буду говорити про особливості організації роботи класу під час застосування цієї технології. Алгоритм роботи з цим прийомом вміщений у Ваших буклетах. Я лише хочу попросити Вас уявити себе на місці нинішніх шестикласників, які вперше на уроці української літератури ознайомилися з оповіданням Володимира Винниченка «Федько Халамидник». Діти молодшого підліткового віку прагнуть приймати самостійні рішення, здатні аналізувати чиюсь поведінку, робити висновки. У Федька з батьками склалися непрості стосунки. Шестикласники вбачають у їхній поведінці причину передчасної загибелі їхнього сина і з висувають варіанти вирішення одвічної проблеми батьків та дітей у «Дереві рішень».

Отже, проблемним питанням, яке Вам треба вирішити буде наступне: «Як чинити батькам Федька?». Кожна з груп має запропонувати вірогідні позитивні зрушення та негативні наслідки прийнятого рішення.

Організація роботи

1. Виберіть проблему, яка не має однозначного вирішення. Викласти її мож­на у вигляді цікавої історії, ситуації з життя, епізоду з літературного твору.

2. Запропонуйте учням необхідну інформацію для розв'язання проблеми, яка виникла під час домашнього читання.

3. Підготуйте на дошці (окремому плакаті) чи роздайте кожному учасникові взірець "дерева рішень".

4. Чітко сформулюйте проблему, її суть, запишіть на дошці, заповнюючи схему.

5. Дайте необхідну додаткову інформацію щодо проблеми.

6. Запитайте в учнів про актуальність проблеми, з'ясуйте, чому саме сторо­ни прагнуть її розв'язання.

7. Шляхи і варіанти розв'язання проблеми можна визначити проведенням "мозкового штурму". На цьому етапі жоден з варіантів не може бути неправиль­ним. Важливо набрати якнайбільше ідей.

8. Обговоріть кожен із варіантів вирішення. З'ясуйте, що позитивного чи негативного для кожної зі сторін він містить. Таким чином, частину ідей можна відхилити і залишити три-чотири.

9. Об'єднайте учнів у малі групи і запропонуйте заповнити схему. Група шляхом обговорення повинна дійти до одного варіанту рішення. Якщо єдності немає, можна застосувати голосування.

 

Переглядів: 33 | Додав: Соловйова | Теги: методичний семінар